هفته ی سوم را هفته ی سختی برای میزبانان پیش بینی نموده بودیم اما بازنده ترین میزبان تیم رده ی ماقبل آخر پرسپولیس بود که هم بازی را باخت و هم سکوهای ورزشگاه آزادی را، در شبی که حمید و سرخپوشان پایتخت می توانستند خود را از انتها نشینی نجات دهند تبریزی های با انگیزه یکی از تلخ ترین شب ها را برای تیم حبیب کاشانی رقم زدند و این قصه وقتی جانکاه تر شد که رقیب آبی پوش آن ها با سه امتیاز شیرین کرمان را به مقصد تهران ترک نمود... نگاه به بازی های هفته ی سوم و نتایج آن،


* ملوان بندرانزلی 4 - مس سرچشمه کرمان صفر

گل‌ها: محمد نزهتی (1)، علی جراح کار (49)، مهدی دغاغله (53) و زوران زلاتکوسکی (3+90)

اخراج: حسن هوری (33 - مس سرچشمه)


               ملوانان که حالا دیگر با طراوتی خاص گوشه هایی از فوتبال ناب ایرانی را به نمایش می گذارند تیم تازه به لیگ برتر آمده ی مس را آن چنان به ته جدول چهار میخ کردند که کرمانی ها خیلی زود از نفروختن امتیاز تیمشان به همدانی ها پشیمان شوند . البته این نفروختن باعث خواهد شد تا انتیازات از دست رفته در پایان لیگ برتر ارزش امتیاز آنان را با یک تیم دست اولی برابر سازد. مسی ها که بهانه ی باخت نخستشان بازی کردن بازیکن غیر قانونی بود احتمالا اخراج دقیقه ی 33 حسن هوری می تواند بهترین بهانه برای خوردن چهار گل از حریف شمالی باشد. این دو تیم در هفته ی چهارم بازی های سختی را در پیش دارند.

مس در کرمان پذیرای قرمزهایی است که برای بردن حاضرند بمیرند و دیگر اسم علی دایی را نشنوند و ملوانان باید در هوای 50 درجه رو در روی تیمی بایستند که پرسپولیس را قربانی زیاده خواهی هایش نمود شاهین در زمین خود حرف های زیادی برای گفتن دارد اما پورغلامی هم مربی مفت ببازی نیست


*سایپای البرز صفر - ذوب آهن یک                            گل: محمد قاضی (85)


                نبرد استاد و شاگرد یک برنده بیشتر نداشت . به حکم ادب و ارادت و تجربه و اعتبار ابراهیم زاده خیلی زود مچ مجید صالح را خوابانید تا به او بفهماند کوزه گری فوت مخصوص به خودش را دارد البته از این حرف قلعه نوعی نباید به سادگی گذشت که ذوب آهن تاکتیکی ترین تیم حال حاضر ایران است و نارنجی پوشان استان البرز خیلی شانس آورده اند تنها یک بار تسلیم تاکتیک های ناب منصور خان شده اند.

                  دو بازی سخت پیش روی این دو تیم در هفته ی چهارم قرار دارد. فولاد با مجید خان و ابزارهای نوین نرم افزاری به اصفهان می رود تا لا به لای اعدا و ارقام و آمارهای فنی و حساب شده حداقل یک امتیاز با خود به اهواز ببرد و اما سایپا باید با صدر نشین پرمدعایی که ژنرال و شهریار را به زیر کشده است رو در رو شود البته گواردیولای وطنی خواستار احترام فوتبال ایران به صبا بوده است که باید تا سه شنبه شب صبر کرد.


*تراکتورسازی یک - شاهین بوشهر صفر

گل: محمدحسین ابراهیمی (28 - پنالتی)اخراج: وحید طالب‌لو (75 - شاهین بوشهر)


                      امیر قلعه نوعی امسال خیلی زود خود را جمع و جور کرد و پس از خواباندن گرد و خاک سازمان فوتبال و تن ندادن به خواست عزیز محمدی حالا با اقتداری دو چندان در لیگ می تازد بردن ذوب آهن و شاهین با انگیزه کار هر کسی نیست اما باید پذیرفت تراکتور سازی صلابت یک تیم مدعی را ندارد و اما حمید درخشان که با بردن سرخپوشان به نوعی خودزنی کرده بود خیلی زود از تیتر مصاحبه به زیر آمد چرا که دید در این ایام هر تیمی توان بردن پرسپولیس را دارد بوشهر و تهران زیاد توفیری نمی کند ! اخراج طالب لو هم جالب توجه است و هم مشکل ساز، بوشهری ها هفته آینده با احتیاط بیشتری به دروازه ی حریفان یورش خواهند برد.

در هفته ی چهارم و بر اساس آن چه می بینیم تراکتورسازان در مصافی سخت رودر روی یاران مهدوی کیایی می ایستند که در عنوان کهکشانی با استقلال شریک است و شاهینی ها در خانه به انتظار ملوانان بندر انزلی که روزهای خوبی را سپری می کنند خواهند بود


*پرسپولیس تهران یک - شهرداری تبریز 2

گل‌ها: علی کریمی (90) برای پرسپولیس و میثم بائو (46) و وریا غفوری (59) برای شهرداری


                        بحران های ابتدای فصل در تمامی لیگ های دنیا طبیعی است بایرمونیخ یکی از معتبرترین تیم های اروپایی نیز نخستین بازی فصل جدید 2011-2012 را با شکست شروع کرد اما بحران سکوها بیشترین ضربه را به روحیه تیمی یاران استیلی وارد آورده است به نحوی که علی کریمی نیز از این برخورد تماشاگران پرسپولیس گلایه مند است آن چه مسلم است برخورد تماشاگران تیم فوتبال پرسپولیت نه تنها حرفه ای نیست که بسیار مخرب و ویران کننده است و اگر خواسته باشند وضع به همین منوال پیش برود بهتر است سرخپوشان در ورزشگاه رقیب و یا بدون تماشاگر به میدان بروند. جدای از این مسئله تیم شهرداری تبریز با یک بازی حساب شده و درگیرانه تیم پرسپولیس را بسیار فنی و دقیق برد و باخت پرسپولیس در سکوها هیچ اثری بر ارزش های فنی تیم تبریزی نداشته و در بهترین روز نیز ممکن بود همین نتیجه رقم بخورد البته تیم پرسپولیس شانس آورد که مهاجمان تیم حریف کم دقت بودند واگرنه عمق فاجعه خیلی بیشتر از این بود.

شهرداری تبریز در هفته ی چهارم در یک دیدار نفس گیر دیگر به مصاف سپاهان می رود و سرخ پوشان تهرانی در رویارویی با مس سرچشمه مشکلات کمتری را برای کسب نخستین سه امتیاز خواهند داشت.


*فجرشهید سپاسی شیراز صفر - داماش گیلان یک

گل: علیرضا نظیف کار (32)


    تیم فجر سپاسی که که ارتباطی معنوی با نام غلام پیروانی دارد پس از کسب دو تساوی در برابر تیم پر ستاره و با انگیزه ی داماش به زانو درآمد اما باخت خفیف این تیم مایه امیدواری است که این تیم روزهای بهتری را در پیش داشته باشد در نقطه ی مقابل داماش با همین یک گل نیز سه امتیاز شیرین بازی را ازآنِ خود کرد تا در ادامه امیدوارانه تر گام بردارد کمترین فایده ی این برد خفیف فراموشی شکست از استقلال در هفته ی دوم است. اگرچه داماش و فجر میهمانان جدید لیگ برتر به شمار می روند اما نباید از یاد برد که این دو تیم از با تجربه های لیگ برتر هستند و اما این دو تیم یک وجه مشترک دیگر نیز دارند ، در ادامه این دو تیم در نیمکت خود شاهد تغییرات وسیعی خواهند بود بازگشت غلام پیروانی به شیراز و نشستن یک مربی نامدار بیرون از گود و یا چشم آبی بر نیمکت داماش دور از ذهن نیست

    فجر در هفته ی چهارم باید رودر روی تیم 80012نفری استقلال بایستد و داماش برای رویارویی با بهترین مربی تمام لیگ های برتر ایران دلخوش به وضعیت آب و هوایی، تماشاگران خونگرم شمالی و ساق های باانگیزه و گرانقیمت بازیکنان خویش خواهد بود.


*سپاهان اصفهان 2 - نفت آبادان یک

گل‌ها: عماد محمدرضا (39) و فابیو جانواریو (45) برای سپاهان و فونیکه سی (55) برای صنعت نفت آبادان


                   خارجی های دو تیم بازیگران اصلی میدان نبرد سپاهان و نفت بودند و این نبرد را یک خارجی دیگر به نام لوکا بوناچیچ معروف به لوک خوش شانس از آن خود نمود غلام پیروانی که حافظه ی ادبی خوبی دارد و دست به قهرش نیز مثل خودش نازنین است نتوانست مانع شکست تیمش شود و پس از دو تساوی نخستین باخت را پذیرفت تا برآشفته بگوید آبادانی ها کم طاقتند البته باید به غلام خان گفت اگر مربی سرخ پوشان تهرانی بودی چه می گفتی ؟

سپاهان راهی تبریز می شود تا در غیاب قلعه نوعی میهمان دیگر تیم تبریزی شود و غلام پیروانی در برابر تماشاگران خونگرم و کم طاقت آبادانی پذیرای یک جنوبی دیگر به نام مرفاوی است که باخت به استقلال را تقلب دانست و سه بازیکن مس را اسیر عصبانیت های گاه و بی گاه خود کرد مصاف این دو تیم در هفته ی چهارم نبرد زخمی های شاکی است که باید یک برنده داشته باشد واگرنه بحران راهی تیم آن ها خواهد شد.


*راه آهن شهرری صفر - صبای قم 2

گل‌ها: عبدالکریم اسلامی (10) و اکبر صادقی (18)


                 علی دایی بدون هیچ اعتراضی باخت خود را پذیرفت حق هم همین بود تیم کم مهره ی راه آهن خیلی جای کار دارد تا بتواند تیم صبا باتری با آن مربی بلند پروازش را به زانو در آورد اما علی دایی بیدی نیست که به این بادها بلرزد او حمایت 60هزار معترض استیلی را با خود همراه دارد اما این که چرا ورزشگاه راه آهن پر نمی شود حتی با 20درصد همان مشوقین مصلحتی دایی را باید به جریانات غیر فوتبالی ربط داد

هفته چهارم برای این دوتیم هفته ی آسانی خواهد بود نباختن به نفت تهران و بردن سایپا چندان کار خارق العاده ای نیست


*فولاد خوزستان 2 - نفت تهران یک

گل‌ها: رضا نوروزی (48) و بختیار رحمانی (1+90) برای فولاد خوزستان و مجتبی زارعی (39) برای نفت تهران


    آقا مجید که نزیدک بود با رسانه ها میانه اش شکر آب شود خیلی زود با یک عذر خواهی سیاستمدارانه اوضاع را درز گیری نمود و با بردن شاگردان فرکی کمی شرایط را به نفع خود تغییر داد اما از حق نگذریم با ثبات ترین و کم تنش ترین مربی سالیان اخیر این دو یعنی فرکی و جلالی هستند که با ایمان و اعتماد تنها به فوتبال و جریانات فوتبالی می اندیشند البته جلالی معلم سخنوری است که جور سکوت های طولانی فرکی را خواهد کشید.

در هفته چهارم رویارویی فرکی و علی دایی همانقدر می تواند جذاب باشد که مصاف مجید جلالی با منصور ابراهیم زاده برنده ی این دو بازی مصاحبه های دلنشینی خواهند داشت


*مس کرمان یک - استقلال تهران 2

گل‌ها: محسن بیاتی نیا (87) برای مس و فرهاد مجیدی (69) و اسماعیل شریفات (80) برای استقلال


                ستارگان استقلال در شب زیبای کویر کاری کردند که تیم کرمانی با تمام ظرافت و تاکتیک پذیری نتوانست حتی به یک امتیاز حداقل این بازی دل خوش نماید البته نیمکت پر حاشیه ی مس کرمان در این باخت بی تأثیر نبودند بیاتی نیا که بازیکن باتجربه است با عکس العملی بعید میلیون ها بیننده را متعجب و بهت زده به فکر فرو برد که ستاره های نزدیک به سن بازنشستگی چرا باید این گونه برآشفته با مربی و سرمربی خود رو در رو شوند اما با این وجود باید پذیرفت میلیون هایی که در فوتبال رد و بدل می شود بیشتر موجب رواج ابتذال فرهنگی بوده است تا رواج فرهنگی خوب و پویا.

در شب باخت اخلاق و فرهنگ ستارگان کهکشانی استقلال با دو یورش تیم مس را اسیر توان تاکتیکی و تکنیکی خود نمودند و با سه امتیاز «احلی من عسل» راهی تهران شدند تا در آخرین بازی هفته ی چهارم فجر را ببرند و به تنهایی صدر نشین شوند . مس اما برای عبور از بحران های ابتدای فصل تیم  سخت جان غلام پیروانی را پیش روی خود دارد.

                      هفته ی سوم دو اخراجی داشتیم ، 21 گل، کلی سوژه برای نود و یک درگیری غیر اخلاقی و غیر فوتبالی بین مایلی کهن و حاجی آبی ها ... فردوسی پور از این که این هفته دوباره صابونش به تن مایلی کهن خواهد خورد بسیار خرسند است و این خوشحالی را از همین الآن می توان در آیتم های متنوع برنامه نود مشاهده نمود هیچ بعید نیست که فردسی پور نگاهی به پرونده ی پرخاش ها و افشاگرهای حاجی مایلی داشته باشد حتی امکان دارد مسابقه ی اس ام اسی نود بی ارتباط با این درگیری لفظی نباشد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا